Autor Tema: Étape du Tour  (Leído 4827 veces)

Desconectado artemiro

• Master
Re: Luc Alphand
« Respuesta #20 en: Noviembre 14, 2007, 10:50:42 »
Ara que estem amb això, Claudi o qui sigui, feu una valoració del Galibier en funció del lloc on s'iniciï la pujada, que pot ser des de St. Michel de Maurienne, que és com el vàreu fer vosaltres el 2004 o l'altra vessant, la que s'inicia des de Briançon. Pels perfils que he mirat m'ha semblat més dura la que fa la Luc Alphand, ja que sempre va pujant, des de Briançon i en cap moment te els 5 km de baixada que vosaltres vàreu fer entre el Telegraphe i la Valloire. De totes maneres, els percentatges em semblen més durs s'inicies la pujada a St. Michel, però no ho asseguraria totalment.  :-X

Home, tot i ser un portàs pujis per on pujis, la pujada mítica del Galibier és que la que surt de St. Michel de Maurienne i que inclou el Telegraphe, que pot considerar-se un port de primera per si mateix.
El record que tinc és d'un port espectacular i llarguíssim. Un cop surts de la Valloire, vas remontant una vall per una carretera típica de muntanya on els porcentatges són assequibles (6-7%). Els últims 5 o 6 qm. són molt durs i a més l'alçada és deixa notar. També és bastant freqüent que bufi el vent.
Per l'altre vessant només el vem baixar. El meu record és que des del Lautaret al Galibier semblava bastant dur. La resta la recordo com una baixada que s'han de donar pedals per una carretera molt ample, així que imagino que de pujada serà més suau. Això si, s'ha de fer llarguíssim.
De tota manera el que més recordo és l'espectacularitat del paissatge i això ho tindreu pujeu per on pujeu.

Desconectado JOSAFE

• Sin vida social
  • BRACONS 2006
Re: Étape du Tour
« Respuesta #21 en: Noviembre 14, 2007, 11:18:31 »
Cuando lo subí en la Marmotte se me hizo muy largo. El primero Telegraphe lo subi todo con el 39/23 combinando subir de pie con sentado para no "cagar" demasiado.

La bajada de aprox. 4 / 5 km. practicamente no recuperas mucho, al menos me dió dicha impresión.

El principio de la subida del Galibier es suave (5/6%), aprox. unos 8 km; una especie tibidabo. La parte final (unos 10 km.) se hace interminable; yo lo subí todo con el 39/27 y en algunos momentos el 23. La verdad es que se engancha bastante, un poco por el porcentaje y también porque durante más de 8 km. se sube por encima de los 2000 metros.

Desconectado Julià

• Con domicilio en EC Sant Andreu
  • Alps 2011
Re:Étape du Tour
« Respuesta #22 en: Noviembre 28, 2012, 19:11:16 »
Ja està programada l'Estape du Tour 2013. Aquesta vegada penso que han fet algun canvi. En primer lloc no sabria dir-vos si és o no circular. No he pogut fer el plànol encara. D'altra banda els quilòmetres són menys que anys anteriors i per últim, no m'ha semblat veure cap port d'aquells que pots morir-te pujant-lo.
Com sempre he dit, si hi ha gent que s'animi...: http://www.letapedutour.com/ET1/us/homepage.html

Desconectado Julià

• Con domicilio en EC Sant Andreu
  • Alps 2011
Re:Étape du Tour
« Respuesta #23 en: Noviembre 28, 2012, 20:17:18 »
Si no estic molt equivocat, el recorregut podria ser aquest: