Autor Tema: Marxa Cicloturista de La Vuelta a España 2007  (Leído 5714 veces)

Desconectado Raul_Ma_Ca

• Master
    • RAMACABICI
Re: Etapa de La Vuelta a España (11 de Setembre, Sierra de los Filabres)
« Respuesta #20 en: Abril 10, 2007, 07:10:31 »
I en el teu.... "pagando religiosamente" peatges, es a dir anant per autopista tota l´estona son unes 6 hores 6 hores i mitja no més..... aquesta Setmana Santa seré allà 6-9 Abril ...... si vols pujar Calar Alto (nevadet possiblement) ja ho saps  :P :P :P :P

I tant nevadet !!!!!!!   Us poso la crónica que he posat al foro  de altimetrias.com de l´única sortida que he pogut fer aquests dies per la Sierra de los Filabres (pluja, neu ........  :-X :-X :-X :-X  ).....

De nuevo mi querida Sierra de los Filabres....digamos que es lo que me quedaba por ver. La hevisto con viento, con lluvia, con granizo, con niebla, con calor asfixiante (la mayoría de veces) y ahora toca con nieve  !!!!!!!!

Llego el  Viernes a la 1 d ela madrugada a Tíjola lloviendo de lo lindo !!!!! 8ºC en Tíjola y me "temo" que por allí arriba ha de estar nevando...me levanto tarde el Viernes...sigue lloviendo...hasta que el mismo Viernes "escampa" un poco y desde el cortijo veo la Sierra bien nevada..... calculo que por la cota 1400-1500....... el sabado no salgo, compromisos familiares y además no estaba seguro de "hasta donde podría subir", así que decido reservar fuerzas para el Domingo.

Así amanece el Domingo....sol !!!!! No demasiado frío !!!!! Así que me lanzo a hacer una etapa que llevaba en mente hacía tiempo:

Con la tontería se convierte en una vuelta muy dura (la vuelta con mayor desnivel de lo que llevo de año !!!!!)..... la velocidad media no sale muy alta, pero es que es mucho desnivel...además que decido tomarmelo con calma....... en según que sitios "por obligación"!!!!!!!

Salgo a las 11 de la mañana avisando que no esperen despiertos (bendita siesta !!!!!,jejejejejeje), y tomo dirección a Olula del Río.....de camino a Olula me cruzo con varios ciclistas, uno de ellos se me queda mirando...incluso se gira...seguro que sería alguno de nuestros foreros Almerienses !!!!!!

Una vez en Olula ataco  la primera dificultad del día, el Collado García...... se hace duro al principio con unos primeros kilómetros ronadndo el 6'5-7 %....por suerte hoy no hay camiones subiendo y bajando "pedruscos" de mármol...... que mal rollo me han dado siempre esos camiones con las piedras encima !!!!!
Esta subida la conocia de haberla hecho en coche camino de Almeria y hay que decir que sin ser especialmente dura se hace larga y exige un gran esfuerzo....

Con la Tetica de Bacares al fondo nevada:

últimas pedaladas antes de coronar:

subiendo a ritmo y aprovechando los descansillos-bajadas que hay "corono"...ya lo tengo "apuntado a mi debe" y medido , hacía  tiempo que le tenia ganas !!!!!

Bajada rapidisima hasta casi Tabernas, donde encontramos el cruce que sube hacia Velefique..... es un tramo de "subida" intercalado con algunos tramos de llano-bajada , que en el caso de ayer se hizo duro, duro. El aire entraba de costado- en ocasiones en contra y exige un sobreesfuerzo que de buenas ganas me hubiera ahorrado...... más que nada porque se lo que me espera a partir de Velefique.

Poco a poco me voy acercando a Velefique ....allí al fondo veo la Sierra de los  Filabres. La he de atavesar, así que voy a pilllar niebla y frío....y algo de nieve al final...valor y al toro!!!!!

Grata sorpresa a poco para llegar a Velefique !!!!! Cartel nuevo con los datos del puerto !!!!!

En ese punto empieza "el festival". Al paso por Velefique paro a coger agua...... parece mentira pero estamos a 18ºC pese a que alí arriba me parece que voy a pasar más frío!!!!!
Afronto las primeras y exigentes rampas de este inicio demoledor de Velefique....los  primeros 4 kilómetros son infernales !!!!!!

Poco a poco (nunca mejor dicho !!!! jejejejeje) voy ganando altura.......vuelvo a disfrutar de esta preciosidad de puerto como el primer día que lo subí...es una ascensión preciosa y hoy encima no me estoy asando de calor como aquel primer verano que tuve la osadia de subirlo a las 12 del mediodia:

ya hemos pasado "el infierno" incial , pero la cosa sigue presentando serias dificultades..... todo el rato rondando el 7%.....además la gasolina ya se ha acabado al principio !!!!!

pero pese a sufrir, te lo pasas en grande...preciosida d de puerto....paro a hacer algunas fotos  (bastantes mejor dicho,jejejejejeje) ..... y poco a poco me voy acercando a la niebla y la nieve...... creo que eso le va a dar un toque aún más bonito y espectacular a esta ascensión de hoy !!!!!
 La carretera , con su trazado de herraduras me desafia allí arriba:

Ya entre "algo de nieve" en el tramo final tengo una preciosa vista (y distinta a la que yo conozco) del trazado de la carretera:

En los últimos metros , la nieve invade "peligrosamente " la carretera, y la temperatura caé en picado (hasta los 5-6ºC)..... he de seguir el surco que han dejado algunos coches al pasar y he de decir que al no haber hielo la andadura no se convierte en peligrosa:

"Corono"...con la gratisima sorpresa del nuevo  cartel de puerto, antes inexistente:

Y me dirijo a afrontar el peor tramo del día...esos dos kilometros de llano-subida hasta coronar  en el cruce con la pista  que parte hacia la Tetica de Bacares....niebla.. ...viento....frío , y la carretera en peor estado:

Aquí podeis ver la pista que sube hacia la Tetica:

Y el inicio de la bajada hacía Bacares....suele ser una bajada rapida y tranquila...hoy tendré que ir con mucho, mucho cuidado !!!!!! 

Va a ser una bajada "distinta" en un entorno bonito cubierto por la nieve en los primeros kilómetros:

Por fin, cuando la nieve ha desaparecido ya de la carretera, conseguimos que la  Tetica se asome entre la niebla para decirnos...hasta otra !!!!!!

finalmete vuelta por Bacares- Bayarque- hasta Tíjola....... de nuevo mi querida Sierra de los Filabres.... en esta ocasión toda blanquita, blanquita !!!!!
http://www.ramacabici.com   -----ALTIMETRIES I FOTOS DE PORTS DE MUNTANYA

Desconectado Raul_Ma_Ca

• Master
    • RAMACABICI
Re: Marxa Cicloturista de La Vuelta a España 2007
« Respuesta #21 en: Agosto 10, 2011, 12:32:43 »
I ja que estem us poso les sortides que vaig fer la setmaneta que vaig estar per Almería (Sierra de los Filabres) ara fa 10 dies. En el meu particular "stage en alçada" de cada anys (el meu sogre és de Tíjola al peu de la Sierra de los Filabres) vaig aprofitar per fer aquestes 3 "sortidetes":

Sortida 01:
Per la meva banda avui primera sortida de´"l´stage en altura" de la Sierra de los Filabres...dia amb dos ports...que collons, dos "puertarracos", fent el "yoyo" entre els 800 i els 2150 metres d´alçada . Dues pujades molt exigents, fent-li una volta en forma de  "8" a la Sierra de los Filabres. Vaja, perque us feu una idea és com si avui haguès pujat el Turó de l´Home+Coll de Pal.

Calar Alto per Serón-Las Menas és un tros de port de 27,5 km i 1400 metres de desnivell, amb trams moooolt exigents. L´he coronat força bé, tot i que m´ha costat trobar el ritme:

El Collado Venta Luisa per Gergal és un port llarg i exigent, que concentra bona part de la duresa al final...el que m´ha fet coronar justet, justet

Ara tocaran un parell de dies de "recuperació", que li he fotut una intensitat força xula a la sortida....una mica de piscina amb els nyajus aniran bé per recuperar, juas,juas,juas

Sortida 02:

Bé, jo continuo amb el meu stage en altura a Almería. Avui tocava una "volteta" que tenia en ment fa temps, però que sempre m´havia donat "respecte" per la distància i pel desnivell que surten de tot plegat. Però bé..al final m´he animat i ho hem aconseguit !!!

Volta circular amb dos dels "dos mil" de la zona.

Començo de bon matí, a les 6'45 quan encara és de nit . Així que tiro per una carretera secundària, que a més em fa sumar desnivell pujant al Higueral. Tot seguit una mica de rollo Cancellara per l´altiplà de El Hijate per afrontar el primer puertaco del dia: el Puerto de Escúllar per Caniles. Com la majoòra dels d´aquesta zona port llaaaaarg, que es fa realment dur. És molta estona seguida pujant, així que toca anar buscant desarrollos lleugers. Em trobo amb la sorpresa que l´estan asfaltant, suposo perque passa La Vuelta aquest any, tot i que la part final segueix amb aquella carretera rugosa que s´enganxa de mala manera !!! Al final costa, però corono força bé:

Baixada cap a Escúllar-Abla on toca fer un tram "pestòs" que va paral.lel a l´autovia d´Almeria. Amb vent de cara i continus repetxos em planto a peu de Calar Alto per Aulago. Un tros de port !!!! Més de 30 kilòmetres que es fan eterns !!! A més, avui començo amb més de 1800m. de desnivell ja a les cames i davant un "colòs" de 1400 metres de dsnivell Buffffff !!! S´ha fet més llarg que un dia sense pa !!!! És un d´aquells ports dificils de pujar, on veus constantment el que portes...i el que et queda. Veus queportes 20 kilòmetres pujant, que vas cardat i encara et queda "lo més gran" !!! Per sort s´ennuvola una mica i puc coronar.... justet, molt justet. Molt carregat muscularment desprès de més de 2 hores pujant, pujant, pujant !!!!

Baixada rapisissima i espectacular cap a Serón...per acabar amb 6 kilòmetres contra el vent que han fet pupa...he hagut de treure aquell "Cancellara que duc a dins". Al final un d´aquells "somnis d´estiu"....que feia estius que tenia i no m´atrevia a fer... de tot plegat ha quedat això:

Sortida 03:

Avui darrera sortida de l´"stage en altura" de La Sierra de los Filabres. Probablement la sortida més exigent d´aquests dies....tot "atacant" 4 ports, 3 d´ells d´importants.Començo dora, amb una boira "ploranera" que m´acompanya els primers kilòemtres, més o menys fins passar la cota 1200.

A partir d´aquí el dia explendid...començo amb la pujada a Venta Luisa, pujada llarga i exigent, tot buscant no gastar molt que la jornada es presenta llarga i dura:

Tot coronant baixada rapidissima i boníssima pel vessant de Gergal. En un plis agafo la carretera que m´ha de dur a coronar el Alto de Filabres, un portet molt xulo que van asfaltar pel pas de La Vuelta fa un parell d´anys:

Però tot això no ha estat més que "desgast" de cara a afrontar el plat fort del dia...la pujada al Puerto de Velefique-Tetica de Bacares. Un tros de Port !!! Un dels ports més escenics que he pujat a la Peninsula (la foto del perfil de la ruta parla per si sola). Lo més dur al principi, desprès del pas per Velefique...tot i que avui la part alta s´ha fet molt dura amb el fort vent que bufava:

El perfil d´aquest colòs d´avui em queda així....s´ha patit però poder menys que d´altres vegades

Tot coronat La Tetica baixada de nou per una carretera perfecta per anar a parar a Bacares. En aquest punt "encaro" aquella paret...la pujada al Collado del Ramal per Bacares:

Aquesta era la meva idea avui...rematar amb aquella paret, quan ja duia més de 100Km i 3000 metres de desnivell a les cames. Un bon repte !!! Que s´ha superat !!!!!

Un cop dalt del Collado del Ramal...cap abaix que fa baixada !!!!!!!!!! Tot i que encara m´ha quedat barallar-me amb lo puto vent al tram final entre Serón i Tíjola.  De tot plegat ha quedat la sortida més exigent d´aquests dies, enfilant-me als 3600 m. de desnivell acumulat

http://www.ramacabici.com   -----ALTIMETRIES I FOTOS DE PORTS DE MUNTANYA

Desconectado Triciclo

• Con domicilio en EC Sant Andreu
« Respuesta #22 en: Agosto 10, 2011, 12:39:56 »
De verdad, tú lo que necesitas Raúl es irte a hacer una concentración en Valladolid, y llevarte a alguno de los tuyos, ya me entiendes... Desintoxicación. Si las cuestas crean adicción... hace falta curarse ;D ;D ;D ;D ;D
Seguro que hay algún ECSA con los dientes largos y haciendo planes  :-X :-X

Desconectado Julià

• Con domicilio en EC Sant Andreu
  • Alps 2011
« Respuesta #23 en: Agosto 16, 2011, 17:37:51 »
Seguro que hay algún ECSA con los dientes largos y haciendo planes  :-X :-X
Algun ECSA (el Claudi i jo) ja va fer algunes etapes per la zona, havent pujat fins el Calar Alto aquest i també el Velefique. Una zona increïble; pots fer molt quilòmetres i no trobar-te cap cotxe. Segur que els tornaria a fer  :P
També la idea de participar en l'etapa de la vuelta a Espanya va aparèixer, però finalment no va cuallar  :'(