Autor Tema: Marxa Cicloturista de La Vuelta a España 2007  (Leído 5734 veces)

Desconectado Raul_Ma_Ca

• Master
    • RAMACABICI
Marxa Cicloturista de La Vuelta a España 2007
« en: Enero 02, 2006, 20:45:31 »
Ja s´havia parlat d´això a l´antic foro de miarroba. Ara obro el tema també en aquest per continuar parlant i donant dades d´aquesta "interessant" iniciativa de la ronda espanyola. No se si al final algún de vosaltres teniu pensat anar cap a allà a fer-la al Setembre, però bé un poso les altigrafies dels tres "puertacos" que es pujaran (he acabat d´enllestir la altigrafia de Calar Alto desde Bacares) i de pas us poso les dues galeries fotogràfiques que tinc fetes de Puerto de Velefique i de Calar Alto desde Bacares.

Altigrafia de Puerto de Velefique desde Velefique: http://www.ramacabici.com/altimetrias/almeria/velefique02.htm

Altigrafia de Calar Alto desde Bacares: http://www.ramacabici.com/altimetrias/almeria/calaralto02.htm

Altigrafia de Calar Alto desde Gergal: http://www.altimetrias.net/aspbk/verPuerto.asp?id=388

Galeria fotogràfica de Puerto de Velefique: http://www.ramacabici.com/velefique02/velefique01.htm

Galeria fotogràfica de Calar Alto desde Bacares: http://www.ramacabici.com/calaralto01/calaralto01.htm

Només comentar-vos que es tracta d´un recorregut realment dur, penseu que son 145 Km amb un desnivel acumulat de 4250m., i molt atractiu, i tenint en compte que coincideix amb el pont de 11 Setembre potser algún de vosaltres tingueu la oportunitat d´anar cap allà.
« última modificación: Enero 14, 2007, 20:09:42 por Raul_Ma_Ca »
http://www.ramacabici.com   -----ALTIMETRIES I FOTOS DE PORTS DE MUNTANYA

Desconectado Julià

• Con domicilio en EC Sant Andreu
  • Alps 2011
Re: Etapa de La Vuelta a España (10 de Setembre, Sierra de los Filabres)
« Respuesta #1 en: Enero 02, 2006, 23:20:04 »
Doncs jo sóc un dels que estan molt interessats a fer aquesta marxa. Això sí, per fer aquest megadesplaçament necessitaria que s'acomplís una condició: Que el trànsit estigui tallat com a l'Etape du Tour. Si no és així no faria 700 km per fer una marxa només.
De moment no he trobat cap informació més d'aquesta marxa, però segueixo buscant  :-\
També està pendent la cosa aquesta que promou el Claudi de la setmana santa andalusa. Si en aquesta excursioneta fem aquests ports potser ja no tornaria el setembre... Ja veieu, tot està encara per decidir.
De totes maneres, malgrat es pogués fer la setmana santa andalusa, sempre existeix la possiblitat d'organitzar una sortida foro a aquesta etapa de la volta  ;D i es podria aprofitar per fer un parell de recorreguts per la zona   :o

Desconectado Raul_Ma_Ca

• Master
    • RAMACABICI
« Respuesta #2 en: Enero 03, 2006, 07:06:37 »
Doncs jo sóc un dels que estan molt interessats a fer aquesta marxa. Això sí, per fer aquest megadesplaçament necessitaria que s'acomplís una condició: Que el trànsit estigui tallat com a l'Etape du Tour. Si no és així no faria 700 km per fer una marxa només.
De moment no he trobat cap informació més d'aquesta marxa, però segueixo buscant  :-\
També està pendent la cosa aquesta que promou el Claudi de la setmana santa andalusa. Si en aquesta excursioneta fem aquests ports potser ja no tornaria el setembre... Ja veieu, tot està encara per decidir.
De totes maneres, malgrat es pogués fer la setmana santa andalusa, sempre existeix la possiblitat d'organitzar una sortida foro a aquesta etapa de la volta  ;D i es podria aprofitar per fer un parell de recorreguts per la zona   :o

Jo quasi amb tota seguretat seré a la zona tota la primera quinzena de Setembre, així que si al final monteu al foro alguna sortida cap allà us podria fer de guia conseller  8) ;). També vull aprofitar per veure en directe l´etapa del dia 12, doncs es una etapa bastant interessant ja que com passen dues vegades pel mateix lloc hi ha la oportunitat de veure els professionals per partida doble en un dia  ::)

Desconectado Julià

• Alps 2011
Etapa de La Vuelta a España
« Respuesta #3 en: Enero 10, 2006, 01:55:57 »
Ja s´havia parlat d´això a l´antic foro de miarroba. Ara obro el tema també en aquest per continuar parlant i donant dades d´aquesta "interessant" iniciativa de la ronda espanyola. No se si al final algún de vosaltres teniu pensat anar cap a allà a fer-la al Setembre, però bé un poso les altigrafies dels tres "puertacos" que es pujaran (he acabat d´enllestir la altigrafia de Calar Alto desde Bacares) i de pas us poso les dues galeries fotogràfiques que tinc fetes de Puerto de Velefique i de Calar Alto desde Bacares...
...Només comentar-vos que es tracta d´un recorregut realment dur, penseu que son 145 Km amb un desnivel acumulat de 4250m., i molt atractiu, i tenint en compte que coincideix amb el pont de 11 Setembre potser algún de vosaltres tingueu la oportunitat d´anar cap allà.
Com ja he dit abans, si la decisió l'hagués de prendre ara, estic segur que m'inscriuria a aquesta marxa. Ara estava mirant la teva pàgina i.. joder! Com sempre, hi ha molta més informació en una pàgina d'un ciclista que no pas en un web oficial.
Parlant de la marxa: Quan miro el perfil del Velefique ja comença a agradar-me  :o  De fet, aquest port és bastant llarguet, ja que surts pujant des de la sortida gairebé. Això signifiquen més de 40 km de pujada amb els darrers 20, amb rampes de fins el 15 %. Dur de veritat!
Després ve la primera pujada a Calar Alto, la "més suau", la que comença poc abans de Bacares té uns primers 6 km que déu n'hi do. La sort és que hi ha 5 km de "recuperació". Si no fos així la rampeta del 16% durant un km al 12% faria molt mal, segur.
La segona pujada a Calar Alto és de les que m'agraden, llargua, tot i que no massa i amb uns percentatges que em permeten pujar millor que per aquelles super rampes del 12, 14 o 16 %. Aquí ja no hi ha aquestes coses, però és el darrer port després de dos pujades duríssimes i potser quedaran poques forces,  :'(
HI ha una cosa que no acabo d'entendre: Quan arribes a Calar Alto quina direcció s'agafa per tornar a pujar-lo? En el plànol que veig a la pàgina on m'envia la teva, no ho acabo de veure clar. Si vens de Bacares i el Collado del Conde, per on baixes i tornes a pujar Calar Alto?
A veure, de moment crec que tot això són especulacions. Em sembla que oficialment encara no està decidit que es farà, oi? Jo no he trobat cap pàgina on s'aclareixi la situació.
Ja veurem què passa al final.
Ei, que ja ho he entés  :-[ He tornat a mirar el plànol i ho he vist clar. Baixes de l'observatori per la carretera groga que surt tallada al plànol, fins a Gérjal i des d'allà, per la verda, tornes a l'observatori  :-[
Raül, com que no tenia prou, he estat mirant les fotos i a banda de que són impresionants, saps quina ha sigut la primera idea que m'ha passat pel cap? El sol, company. No es veu ni un punyetero arbre!!!  :D
« última modificación: Enero 14, 2007, 19:54:34 por Julià »

Desconectado Raul_Ma_Ca

• Master
    • RAMACABICI
« Respuesta #4 en: Enero 10, 2006, 08:24:46 »
Primer de tot dir que soc conscient que aconsellar-vos aquesta marxa des de la meva posició (vaig cada estiu a la zona) pot semblar una mica fàcil, doncs no deixa de ser una pallissa de kilómetres en cotxe, però us ho dic de veritat la zona no deixa indiferent a ningú. Es espectacular i els ports que es pujen d´aquells que en podem dir escenics. A més a això hem d´afegir el que significa aquesta marxa associada a La Vuelta, amb tot lo bo que se suposa que es pot esperar d´aquest fet.

Com veig que en Julià , sobretot, està força interessat et descriure una mica el que et podries trobar si la fas. He agafat el recorregut de l´edició del 2004, doncs aquest any serà el mateix.

Sortint d´Almeria, com bé dius, es va pujant poc a poc fins al poble de Velefique que es on comença el port de veritat. Però no us penseu que els 44 Km abans d´arribar a Velefique son "moco de pavo". No tant pel que es pugui anar pujant sinó pel fet que discorren de ple pel "Desierto de Tabernas"(on trobarem els diferents estudis cinematogràfics on es feien les pel.licules del oeste, de indios i baqueros). Per sort es l´inici i suposo que a primerisima hora perque aquest tram fet a una altra hora a l´estiu pot ser més típic dún Paris-Dakar que no pas d´unamarxa cicloturista.
Arribem a Velefique (amb la fresqueta mes o menys)i comença per mi el port més espectacular i escenic de la zona (i un dels més espectaculars que he fet mai). Sempre entre un paisatge sense gaire vegetació més que algunes zones de reforestació de pins que serveixen per poc més que per fer bonic. Port dur espectacular i inclus diria entretingut sobretot a la part final on vas superant paelles i més paelles.

Coronem Puerto de Velefique després de uns ultims 2 km molr suaus i de baixada cap a Bacares per una carretera perfecta, asfaltada de fa un parell d´anys (un port molt bonic per pujar sense grans desnivells). Ja baixant Velefique es veu la carretera que puja al Collado del Ramal i fa por. La carretera s´enfila per la muntanya i dona la sensació que ho faci verticalment (no em d´oblidar que te un Km durrisim al 11'2%). Si veieu la foto al front es corona Collado Ramal on va la V entre les dues muntanyes. es puja molt en nomès 5,5 Km (La carretera es la que puja cap a l´esquerra pel centre de la foto, la que veieu anar i perdres a la dreta desprès del primer revolt només sortir del poble es la que va cap a Tijola per un altre Port de muntanya)

Un cop a Bacares, passem el poble i a la sortida del mateix comencen els 5,5 Km més durs de tota la zona. 5,5 Km a més del 9% de mitja.
(A la primera foto veiem al fons el serpentejar de la carretera que haurem baixat de Puerto de Velefique cap a Bacares)

Seguim sense gaires ombres tot i que ja al´interior de la Sierra encara trobem arbres que ens poden ajudar. Arribem al Collado del Ramal i la cosa suavitza força. Peruna carretera entre un bonic bosc de pins anem coronant Collado del Conde i Collado Venta Luisa

(just abans de coronar trobem una font de "Aguas ferruginosas" la fuente de la Venta  Luisa d´on sempre surt aigua fresqueta estem a la temperatura que estem). Un cop al Collado de Venta Luisa, trencall a la dreta i....PREPAREU-VOS perque ve un tram infernal, tant per la duressa com per les caracteristiques . Un km proper al 10% que son 3 rectes llarguissimes que es fan eternes. a més aquí ja amb un paisatge un tant "lunar" sense vegetació,....

Es passa pel que es la "linia de meta" tot i que encara pujarem en aquesta primera vegada una mica més fins coronar la part més alta de Calar Alto.

Baixem cap a Gergal desde Calar Alto per la carretera que passa per Aulago. Aquesta es la vessant més llarga i suau de Calar Alto (mes de 30 Km) i ja està bé fer-la de baixada. De nou ens "fiquem" una mica al desert de Tabernas fins arribar a Gergal i de nou cap a amunt per la que podria ser per la seva regularitat i el seu desnivell mitja la vessant més dura de Calar Alto. Pujem fins a Collado de Venta Luisa denou i en aquest cas com que venim de l´altra banda trencall a mà esquerra en aquesta ocasió i a afrontar aquest terrorifics últims metres de Calar Alto. Dir que en aquesta darrera pujada la "meta" no esta a la part més alta de Calar Alto sino gairebé un kilometre abans de coronar en un petit descansillo que hi ha.
A aquesta darrera foto veieu on es corona Calar Alto la primera vegada (on estem jo fent la foto al meu company David) i al fons la petita baixada que hi ha a un kilómetre més o menys per coronar que es on instalen l´arribada. es a dir a l´ultima pujada no e spuja fins dalt de tot de Calar Alto.

Aquest es l´espectacular recorregut de 145 Km  que us podeu trobar si, finalment, us animeu a fer-ho. Us puc assegurar que no us portareu cap decepció ben al contrari. A més, si podeu estar un parell de dies més per la zona hi ha molt més (espectacular) per descobrir (feu una ullada a la meva pàgina  ;) ;) ;) )
« última modificación: Enero 10, 2006, 15:15:54 por Raul_Ma_Ca »

Desconectado Julià

• Alps 2011
« Respuesta #5 en: Enero 10, 2006, 23:34:10 »
Perfecte Raül.  :D Ja veuràs com farem la sortida del foro 2006 per fer l'etapa de la vuelta,  :D Estaria bé.

Desconectado joonii

• Sin vida social
« Respuesta #6 en: Enero 11, 2006, 14:56:04 »
Hombre la verdad es que es una propuesta muy atractiva, pero creo que pegarse una kilometrada en coxe tan grande para hacer una marcha y volverse lo veo una locura muy grande.

Aunque weno este deporte esta lleno de locos   :D

Desconectado Raul_Ma_Ca

• Master
    • RAMACABICI
« Respuesta #7 en: Enero 11, 2006, 15:03:29 »
Hombre la verdad es que es una propuesta muy atractiva, pero creo que pegarse una kilometrada en coxe tan grande para hacer una marcha y volverse lo veo una locura muy grande.

Aunque weno este deporte esta lleno de locos   :D
Home lo seu es poder estar allà alguns dies. Com que el 12 es l´etapa dels professionals...... :-[ :-[ :-[ :-[. Ja se que per la meva part es molt fàcil dir-ho doncs hi vaig cada estiu, tinc "cortijo" propi (o del sogre  :P :P :P :P :D ) i el meu sogre em porta la bici amb la furgona,jejeje. però o seu es fer la marxa Diumenge, Dilluns dedicar-ho a fer lo que resta de Sierra de los Filabres (que al ritme que feu vosaltres ports en 2 dies ho teniu tot fet) i Dimarts veure l´etapa dels professionals en directe. Vaja per mi es molt fàcil dir-ho però seria lo ideal.

Desconectado Julià

• Alps 2011
« Respuesta #8 en: Enero 11, 2006, 16:10:53 »
I encara millor, agafar el divendres festa  ;) Això vol dir marxar el dijous a la tarda, fer una sortida el divendres, una tranquil·la dissabte, diumenge la marxa i dilluns sortida també i després tornar. A mi no m'agradaria veure els professionals fent allò que a mi m'ha portat amb la llengua fora. Em deprimiria,  :D
Opcions, totes!

Desconectado Julià

• Alps 2011
Re: Etapa de La Vuelta a España (11 de Setembre, Sierra de los Filabres)
« Respuesta #9 en: Abril 19, 2006, 19:18:33 »
IMPORTANT: Gràcies als amics de MARCHASMITICAS m'adono que, com ja es va dir per aquí (Claudi potser), la Marcha Cicloturista de la Etapa de la Vuelta 2006 serà el dia 11 de setembre, en comptes del 10, com jo mateix havia dit abans.
Aquí teniu la pàgina on podreu trobar la informació que es pot tenir fins ara, no és molta però està el perfil  :-X i això ja és prou important.
http://www.uc-martinez-oliver.com/html/index.htm
Fins ara tampoc es parla de preu, però sí que està ficat el compte on s'ha de fer l'ingrés  :o
Quan vàrem començar a parlar d'axiò érem a firnals del 2005. Ara, uns quants mesos després, torno a ficar-ho i a veure si ja hi ha gent que vol intentar participar en aquest event.
Malgrat que ja he estat per la zona, m'ha agradat molt i crec que si hi ha gent que s'animi, ho podria tornar a pujar  ;)