Inicio arrow Foro arrow Esport Ciclista Sant Andreuarrow Sortides Especialsarrow XVII Barcelona - Puigcerdà (2008)

*
Bienvenido(a), Visitante. Favor de ingresar o registrarse. Septiembre 07, 2008, 18:27:46

Ingresar con nombre de usuario, contraseña y duración de la sesión

« anterior próximo »
Páginas: [1] Ir Abajo Imprimir
Autor Tema: XVII Barcelona - Puigcerdà (2008)  (Leído 396 veces)
escalador_HC
Vive aquí
Desconectado Desconectado

« en: Julio 09, 2008, 00:09:08 »

Gran jornada de ciclisme de club la viscuda el passat dissabte.
Sortida especial, on predomina la convivència i aprofitem per retrovar-nos i xerrar després de l'època de marxes i abans d'entrar en les vacances. Gràcies a tots els que colaboreu per fer possible aquesta sortida.
Aquest any, les punxades les va concentrar totes l'Àlex (avariciós Lengua). El dia també servir per veure com els socis llueixen un atractiu moreno-ciclista a la piscina. Ah, i al sorteig jo vaig ser dels més afortunats i em va tocar el culotte Motta.

Sobre la pujada a la collada de Toses, el Dani es va escapar d'inici. A roda seva va enganxar-se Vicente, el cuiner. Radera es va formar un grup perseguidor amb en Florian, Jordi, Miguelón, Lluís Andreu, Xavi, Àlex i Alberto. Els dos últims no van resistir gaire estona i el grup perseguidor es va veure reduït a cinc. Durant la primera meïtat de la pujada tira
exclusivament el Florian. Als 8 kms, aproximadament, atrapem al Vicente consumit pel ritme del Dani que en cap ja l'hem perdut de vista. Sobre el km 15 el Vicente s'intenta escapar però dura poc. La veritat es que la Collada no posa fàcil poder-se escapar d'un grupet quan les forces estan tan igualades. Ara ja tirem tots en un moment o altres. En alguna ocasió
es carreguen els plats i es produeixen acelerons, però ningú es despenja. Són moments de ciclisme tàctic. Sobre el km 17 el Miguelón es despenja renegant del ritme. Després sabem que ha parat a deixar un record en una placa en record a un company mort en accident i ens queda el dubte de si podria haver-nos seguit. Uns quilòmetres més endavant, ens sorprenem quan el Vicente es despenja acomidant-se amb un '¡iros a la mierda!'. A uns quatre quilòmetres de coronar es quan més s'apreta amb tirons principalment del Florian i el Lluís Andreu. Jo fins aquí, dins del patiment em veia segur de aguantar el ritme però
en aquest tram he d'esforçar-me al màxim i vaig molt forçat de respiració, moments de debilitat que veuen els meus companys però per sort tampoc apreten i arriben uns quilòmetres més plans on carreguem el plat i jo personalment aprofito per recuperar. El sprint final pel segon i tercer lloc ja es masca en l'ambient del grup. A falta d'uns 600 metres, un sorprenent Vicente que suposàvem descartat ens passa als quatre com un sputnik a 44km/h. Això adelanta l'sprint i... ¡maricón el último!. A la que ens posem drets sobre la bici em donen calambres per dos llocs a la cama i quedo fora de combat quan ja
tenia la roda del Jordi presa, no obstant supero al Vicente totalment ko, doncs no ha mesurat l'esforç quan ens ha volgut passar per sorpresa de tant lluny. Els tres restants disputen l'sprint. Els resultats de les marxes pronòstiquen una arribada Florian, Lluís i Jordi, però veig que el Lluís perd comba i s'ha de conformar amb el quart lloc. Finalment el Florian passa davant del Jordi, que ha tornat ha córrer molt inteligentment i completa el seu tercer pòdium consecutiu, superant cada any gent que a priori semblen més favorits que ell per acompanyar al Dani en els llocs d'honor.

Es veu que em els cinc primers hem baixat de la barrera de la hora. Quan arribo a casa consulto el ciclotour i hem surt que hem trigat 7 minuts desde la benzinera al punt on es posa el crono a zero. Comparant-ho amb el temps del 2004 (1h07m45s) he anat més ràdid! Sorprenent, perque no estic tant ford suposo que al fer tota la pujada amb grup ajuda. També diuen que teníem aire a favor, però d'això un mai se'n adona.
Claudio
Master

« Respuesta #1 en: Julio 18, 2008, 00:21:39 »

Este año 2008 se ha celebrado la XVII edición de la Barcelona Puigcerdà, un recorrido ya clásico para el Esport Ciclista Sant Andreu. Un recorrido que culmina con la subida competitiva a la Collada de Toses. Quizás esta competición ha hecho que muchos de nosotros no reparáramos en la placa que, muy cerca de la cima, a unos 400 metros, recuerda a dos jóvenes socios del club que fallecieron a finales de los 80. Este breve texto simplemente pretende mantener viva la memoria y que cada vez que pasemos por allí los recordemos.

La fatalidad quiso que en pocos años el Esport Ciclista Sant Andreu sufriera la pérdida de varios compañeros de grupo. El paso del tiempo parece que todo lo cura, pero la pérdida de estos jóvenes marcó una época. Eran los años en que Ciclos Tintó era el punto de reunión de muchos de los socios del club. La tienda estaba situada en el mismo local que ahora está Ciclos Cariñena, en el Paseo Fabra i Puig. Tintó era, y sigue siendo, el aglutinador de una serie de jóvenes amantes de la bicicleta. Allí empezó casi de niño a trabajar de mecánico Angel Mota, ahora con su tienda propia en el Paseo Valldaura. Tintó era un pilar importante del Esport Ciclista Sant Andreu.

Jordi Pérez era un prometedor socio del club que dio el salto del cicloturismo a la competición. Una placa casi en la cima de la Collada de Toses conmemora su fallecimiento en carrera. La placa reza “A Jordi Pérez Mármol, mort d’accident a la cursa ciclista Gran Premi de Ripoll el 28-8-1988 als 19 anys. Els que t’estimàvem et recordarem sempre”. En la misma collada de Toses, cerca del lugar que ocupa la placa, en plena competición, un coche apareció en sentido contrario y se llevó la vida de este joven y prometedor deportista.

En noviembre de 1990, Manel Carbó falleció tras una caída aparentemente leve a la entrada de la Meridiana, ya a punto de llegar a casa después de una salida con el club. Después de cambiar de plato, la cadena no entró bien y el pedal rodó en vacío. Se produjo la caída y, en un tiempo que no se utilizaba el casco, la cabeza golpeó contra el asfalto. Manel fue trasladado al Hospital del Valle de Hebrón donde, tras un par de días falleció.

Poco tiempo después, junto a la placa de Jordi, se puso otra recordando a Manel: “Al nostre amic Manel Carbó, al que sempre recordem. 3-11-90”

Una serie de socios de nuestro club, que ya a finales de los 80 compartieron carretera con Jordi y Manel, una vez al año, van en bicicleta hasta la Collada para recordarlos. 

Y el resto del club también. Jordi y Manel, después de 20 años vuestro club todavía os recuerda.

Julia
Con domicilio en EC Sant Andreu

Jau

« Respuesta #2 en: Julio 18, 2008, 10:15:21 »

Molt bé Claudi, malgrat portar ja uns quants anys al Club no coneixia aquests tristos esdeveniments, una vegada el Malaltbike sí que m'havia comentat això de la placa, però després ho havia comentat amb algun altre soci i no recordo ningú que conegués exactament aquesta història, de fet jo volia saber on era aquesta placa, però ningú als qui li ho vaig preguntar m'ho va saber dir.
Des fa uns quants anys vaig dient que no m'agradava aquesta sortida i que volia que es deixés de fer, ara, després de llegir les teves línies m'he adonat que no es tracta només d'una sortida clàssica del club, que hi ha alguna cosa més i que el fet d'anar a Puigcerdà per la Collada te un sentit que fins aquest moment jo no havia entès, sobretot perquè no el coneixia.
Com fins ara continuaré dient que no m'agrada la Barcelona-Puigcerdà, però ara entendré que es vulgui continuar fent com s'ha fet sempre, ara l'he trobat el sentit.
Gràcies Claudi
lluisf
Viciadill@
**

« Respuesta #3 en: Julio 22, 2008, 21:37:28 »

Claudi; et feclito per recordar els dos antics companys
Jo coneixia molt bé a tots dos: En Jordi Pérez va morir en una cursa aòn avui es troba la placa; però va ser pasat el 92 i ho tinc present per que ens entrenavem junts al velodrom; i per que el dia abans de les olimpiades ens vam intentar "enganxar" al equip xinés (pensavem que estariem al seu nivell, ja que llavors eren totalment desconeguts) que s´entrenava per la contra-rellotje de 100 Kms per equips. En Jordi era un crac similar al Dani .
En Manel Carbó era una mica mes gran que jo (tenia mes de 35). En els darrers temps sortia amb la seva filla, que tenia una 14 anys i que recordi va ser la primera noia que va sortir amb el club. Després de la tragedia no n´he sabut rés mes. Crec que el fatal esdeveniment no va ser amb una activitat del club; sino entrenant.
Tots dos eren excelents companys i amics i encara s´em posa la pell de gallina quan veig la placa.
Páginas: [1] Ir Arriba Imprimir 
« anterior próximo »
Ir a: